
Амвросиаст (н.д. ﹣ 4в.)#Иконы Et mutaverunt gloriam incorruptibilis Dei in similitudinem imaginis corruptibilis hominis. Sic obcaecatum est cor illorum, ut majestatem invisibilis Dei, quem ex his factis agnoverant, non hominibus, sed quod pejus est, et inexcusabile crimen, in similitudinem hominum mutarent; ut forma corruptibilis hominis Deus ab his vocetur, hoc est, simulacrum hominis: ut quos vivos hoc nomine donare non audent, mortuorum imagines in gloriam Dei recipiant. Quanta hebetudo, quanta stultitia, hos sapientes appellare ad suam damnationem, apud quos plus potest imago quam veritas; et mortui potiores sunt vivis! A vivo enim Deo recedentes, mortuis favent, in quorum numero sunt, sicut scriptum est in sapientia Salomonis: Mortalis fingit mortuum manibus iniquis (Sap. XV, 27).
И славу нетленного Бога изменили в подобие образа тленного человека. Так ослепло сердце их, что они величие невидимого Бога, которого познали по этим делам, изменили не в людей, но, что хуже и непростительное преступление, в подобие людей; так что образ тленного человека называется у них Богом, то есть образом человека: так что те, которых они не осмеливаются назвать живыми по этому имени, принимают образы мертвых в славу Божию. Как глупо, как глупо призывать этих мудрецов к их собственному осуждению, у которых образ может сделать больше, чем истина; и мертвые лучше живых! Ибо, отступая от живого Бога, они благоволят к мертвым, к которым они причислены, как написано в премудрости Соломона: смертный руками нечестивыми образует мертвого (Прем. XV, 27).Commentaria in Epistolam ad Romanos Saeculo IV CAPUT PRIMUM. Ver 23.ИсточникПеревод