не всякому духу верьте, но испытывайте духов, от Бога ли они, потому что много лжепророков появилось в мире. 1Иоан 4:1
μὴ παντὶ πνεύματι πιστεύετε ἀλλὰ δοκιμάζετε τὰ πνεύματα εἰ ἐκ τοῦ θεοῦ ἐστιν ὅτι πολλοὶ ψευδοπροφῆται ἐξεληλύθασιν εἰς τὸν κόσμον (Α΄ Ιωάννη 4:1)


преподобный Иероним Блаженный Стридонский (~347 ﹣ 419/20)#Евхаристия #Причастие Legimus sanctas Scripturas. Ego corpus Jesu, Evangelium puto: sanctas Scripturas, puto doctrinam ejus. Et quando dicit, qui non comederit carnem meam, et biberit sanguinem meum (Joan. VI) : licet et in mysterio possit intelligi: tamen verius corpus Christi, et sanguis ejus, sermo Scripturarum est, doctrina divina est. Si quando imus ad mysterium, qui fidelis est, intelligit, si in maculam ceciderit, periclitatur. Si quando audimus sermonem Dei, et sermo Dei, et caro Christi, et sanguis ejus in auribus nostris funditur, et nos aliud cogitamus, in quantum periculum incurrimus! Et adipe frumenti satiat te. Pinguissimus sermo divinus est. Omnes habet in se delicias. Quidquid volueris, ex sermone divino nascitur, sicut tradunt Judaei; quoniam manna quando comedebant, secundum voluntatem uniuscujusque, sic sapiebat in ore (Sap. XVI) . Ac si dixisset: Qui manna comedebat, si desiderabat mala, si pirum, si uvam, si panem, si carnes, secundum qualitatem et voluntatem comedentis, ita et sapor in manna erat. Sic et in carne Christi, qui est sermo doctrinae, hoc est, Scripturarum sanctarum interpretatio, sicut volumus, ita et cibum accipimus. Si sanctus es, invenis refrigerium. Si peccator es, invenis tormentum. Et adipe frumenti satiat te. Non dimittit aliquas reliquias. Benedixit filios tuos in te. Quotquot autem receperunt eum, dedit eis potestatem filios Dei fieri (Joan. I) . Qui posuit fines tuos pacem, in alio psalmo legimus: Et factus est in pace locus ejus (Psal. LXXV) . Pacem meam do vobis: pacem meam relinquo vobis, non sicut mundus habet pacem (Joan. XIV) : siquidem mundi pax, nostrum bellum est. Meam pacem do 1259C vobis. Bellum habetote cum mundo, et meam pacem habebitis. Qui posuit fines tuos pacem. Qui ergo non est in pace cum fratre, iste non est in finibus Jerusalem. Dicat aliquis: Quid facio? Non vult mihi reconciliari frater, ergo extra fines sum Jerusalem? Quantum, inquit, ex vobis est, cum omnibus hominibus pacem habentes (Rom. XII) . Cum his qui oderunt pacem eram pacificus (Psal. CXIX) . Tu habeto pacem, si alius irascitur. Ille bellum habet, et per bellum illius tibi pax nascitur. Vultis scire quomodo et bellum pax sit? Infelix Judas veniebat ad proditionem, et Dominus ei pacis osculum porrigit (Luc. XXII) , ille osculo bellum creat.

Мы читаем Священное Писание. Я думаю, тело Иисуса, Евангелие: Священное Писание, я думаю, его учение. И когда он говорит, кто не ест Мою Плоть и не пьет Мою Кровь (Иоан. 6): хотя это можно понять в тайне, но более истинно, что Тело Христово и Кровь Его есть слово Писания, божественное учение. Если, когда мы приступаем к тайне, тот, кто верен, понимает, если он впадает в пятно, он в опасности. Если, когда мы слышим слово Божие, и слово Божие, и Плоть Христа, и Кровь Его вливаются в наши уши, и мы думаем иначе, какой опасности мы подвергаемся! И оно насыщает вас туком пшеницы. Самое тучное слово есть Божественное. Оно имеет в себе все наслаждения. Все, чего вы желаете, рождается от Божественного Слова, как говорят Иудеи; ибо когда они ели манну, по желанию каждого, то она была во рту у них (Прем. 16). Как будто бы он сказал: Кто ел манну, если он желал яблок, если груш, если винограда, если хлеба, если мяса, по качеству и воле едока, таков был вкус в манне. Так и во плоти Христа, который есть слово учения, то есть толкование Священного Писания, как мы хотим, так и мы принимаем пищу. Если вы святы, вы находите успокоение. Если вы грешник, вы находите мучение. И туком пшеницы Он насыщает вас. Он не оставляет никаких остатков. Он благословил ваших детей в вас. Но тем, кто принял Его, Он дал власть быть чадами Божиими (Иоанн 1). О том, кто умиротворил пределы ваши, мы читаем в другом псалме: И в мире сделалось жилище Его (Пс. 75). Мир Мой даю вам: мир Мой оставляю вам, не так, как мир имеет мир (Иоанн 14): ибо мир мира есть война наша. Мир Мой даю вам. Имейте брань с миром, и вы будете иметь мой мир. Тот, кто сделал ваши границы мирными. Итак, кто не в мире с братом своим, тот не находится в пределах Иерусалима. Пусть кто-нибудь скажет: что мне делать? Мой брат не хочет примириться со мной, поэтому я вне пределов Иерусалима? Сколько вас, говорит он, тех, кто имеет мир со всеми людьми (Рим. 12). С ненавидящими мир я был в мире (Пс. 119). Вы имеете мир, если другой гневается. У него война, и через его войну рождается для вас мир. Хотите узнать, как война может быть также миром? Несчастный Иуда шел на то, чтобы быть преданным, и Господь протягивает ему лобзание мира (Лука 22), он творит войну лобзанием.
машинный переводBreviarium in Psalmos Psalmus CXLVIIИсточник

Огромное спасибо:
Телеграмм канал "Православным о Христе"